AKUPUNKTUR
PRISER

Medicinsk akupunktur

Når du vælger medicinsk akupunktur hos os, får du ikke kun fordelene ved akupunktur, men også en behandling, der er rodfæstet i dyb sundhedsfaglig viden og forståelse. Vi kombinerer den traditionelle viden om akupunkturpunkter med moderne medicinsk forståelse for at give dig den mest effektive og målrettede behandling. Så du kan trygt lægge dig i vores hænder, velvidende at du modtager behandling fra eksperter inden for både fysioterapi og medicinsk akupunktur

Akupunktur nærbillede

priser

Hvad er medicinsk akupunktur

Vi benytter Medicinsk Akupunktur (Med Ac), som er funderet i moderne sundhedsvidenskabelige principper, herunder klinisk ræsonnering og medicinsk diagnostik, som man kender fra fysioterapien. Akupunkturen udføres derfor af en fysioterapeut, som er en sundhedsfaglig behandler, der er certificeret i akupunktur. Den anden type akupunktur er Traditionel Kinesisk Akupunktur (TCM), der hviler på den taoistiske naturfilosofi, som ofte bliver kategoriseret som alternativ behandling.

Hvorfor akupunktur

Akupunktur har i flere kliniske studier og undersøgelser vist at have god effekt på behandling af smerter i muskel og senevæv, samt lindring af migræne og spændingshovedpine. Der er ganske få bivirkninger forbundet med akupunktur, dog er der der nogle forholdsregler der skal tages højde for, eksempelvis nålefobi, brug af blodfortyndende medicin, infektioner, åbne sår m.m.

Hvordan virker akupunktur

Akupunktur behandlingen foregår ved, at man stikker tynde nåle ind i hud og muskler. Nålene er med til at stimulere nerverne, der resulterer i lokal øget blodgennemstrømning og aktivering af smertedæmpende hormoner. Endelig kan akupunktur behandlingen påvirke den mentale oplevelse af symptomer og smerter positivt. Det er vigtigt at huske på akupunktur er et redskab, som ikke altid kan stå alene ved behandling af en problematik. Du kan derfor forvente at dit behandlingsforløb kan blive suppleret med eksempelvis hjemmeøvelser, eller anden form for behandling.

PABLO LEAL
Sports Fysioterapeut

Akupunkturen udføres af Pablo Leal som er vores engelsktalende fysioterapeut, der er certificeret inden for sports fysioterapi og akupunktur fra Spanien. Pablo har sin daglige gang på klinikken og Lyngby Boldklub som spiller i den danske elite serie, Superligaen.

IMG_7591_jpg_edited.jpg